Сучасна педагогіка
характеризується переосмисленням й зміною багатьох поглядів і підходів,
відмовою від деяких усталених традицій та стереотипів. Сьогодення потребує від
педагога – практику високого професіоналізму, володіння сучасними технологіями
навчання, бажання та вміння постійно вчитися й самовдосконалюватися. Диференційоване
навчання буде цікавим тим вчителям, які бажають, щоб на уроках було цікаво і
їм, і дітям, вчителям, які намагаються зробити навчання гуманним та
демократичним, вчителям, які бажають підвищити ефективність навчання.
Різнорівнева технологія – сукупність методів, прийомів, форм
навчання, які забезпечують навчання кожного на рівні його можливостей. Програму
навчання математики в початковій школі побудовано так, щоб реалізувати багаті
потенційні можливості дитини: перетворити її природну допитливість на стійкий
пізнавальний інтерес, а жвавість, активність спрямувати в річище дослідницької
діяльності.
Теоретичну,
наукову, методичну підтримку з даного питання можна отримати з досвіду роботи
С.П.Логачевської, яка пропонує планувати різнорівневу роботу на уроці за
допомогою структурно-логічних схем, якими можна користуватися на різних етапах
уроку.Схема № 1, якою можна користуватися під час вивчення нового матеріалу при багаторазовому поясненні:
I етап
|
Працюють
з учителем І в. Виконайте за зразком
|
ІІ етап
|
Працюють з
учителем І в.
Виконайте самостійно.
ІІ в. Виконайте за зразком.
|
ІІІ етап
|
Працюють з
учителем І
в. Творча робота.
ІІ в. Виконайте самостійно.
ІІІ в. Виконайте за
зразком.
|
ІV етап
|
Учитель допомагає
при потребі найслабшим спільне Виконайте самостійно
завдання
|
Схема № 2, якою можна користуватися на етапі закріплення вивченого матеріалу:
1 етап
|
2 етап
|
3 етап
|
4 етап
|
|
І в.
|
Основне
завдання
|
Творче
завдання
|
Цікаве
завдання
|
Спільне завдання
|
ІІ в.
|
Міра
допомоги
|
Основне
завдання
|
Творче
завдання
|
|
ІІІ в.
|
З учителем
|
Міра
допомоги
|
Основне
завдання
|
Схема № 3, якою можна користуватися при самостійній роботі над задачею:
І етап
|
Колективний аналіз задачі з підручника. Огляд опори з коротким записом
розв`язання задачі. Виділення
варіантів
|
|
І варіант
|
ІІ
варіант
|
|
ІІ етап
|
Самостійний запис у зошитах розв`язаної задачі.
|
Колективний аналіз подібної задачі
( змінено тільки числові
дані).
Запис розв`язку з коментуванням.
|
ІІІ етап
|
Самостійно розв`язати подібну задачу.
|
Колективний
аналіз подібної задачі
( змінено
сюжет попередньої задачі).
Самостійно
записати розв`язок задачі з коротким пояснення.
|
ІV етап
|
Творче завдання
|
Самостійно
розв`язати подібну задачу ( змінено сюжет та числові дані
задачі).
|
Схема № 4, нею можна користуватися при груповій формі роботи на етапі закріплення:
І етап
|
Самостійно розв`язати задачу з підручника. Огляд опори з коротким записом розв`язку задачі. Виділення варіантів.
|
ІІ етап
|
1 варіант. Виконують завдання самостійно
2 варіант. Працюють з консультантами.
|
ІІІ етап
|
1 варіант. Перевіряють правильність виконання задачі.
2 варіант. Самостійно виконують задачу.
|
Схема № 5, дає учням можливість свободного вибору та забезпечує сворення ситуації успіху (якщо учень свідомо підходить до вибору варіанту).
І етап
|
Фронтальна робота. Вправа з
підручника. Поділ завдання на три частини.
|
ІІ етап
|
Вибір варіантів.
|
ІІІ етап
|
Перевірка всіх завдань.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий